- Reklama -aktualne
DomůRady a TipyTIPY od 123jobs.sk: Potrebujeme vlastne pre kvalitnú prácu kanceláriu?

TIPY od 123jobs.sk: Potrebujeme vlastne pre kvalitnú prácu kanceláriu?

-

Na základe skúseností s prácou na home office veľa kancelárií premýšľa nad novými možnosťami a alternatívami k tradičnej práci v kancelárii. Posledné mesiace nám ukázali, že sa to dá zvládnuť aj bez kancelárie, čo sa predtým zdalo takmer nemožné. A dnes je práca na home office bežnou súčasťou našich životov. Skoro sa až ponúka otázka, či je vôbec potrebné sa do kancelárie vracať späť, alebo by nám bolo lepšie bez nej. Mnohé firmy počítajú s tým, že aj do budúcnosti zavedú hybridnú formu práce. To znamená, že ich zamestnanci budú časť týždňa pracovať z domu a časť z kancelárie. Aké možnosti sa im ponúkajú?

Práca z domu

Jednou z možností je, využiť prácu na diaľku kompletne. Pre niektorých zamestnancov to môže znamenať pracovať z domu, iní využijú potrebné coworkingové priestory alebo budú chodiť pracovať do kaviarne. Aj v tomto prípade sa hodí mať pre svojich zamestnancov nejakú základňu, kde by sa mohli stretnúť v prípade, že by to bolo potrebné. Na diaľku sa ťažko vytvárajú blízke sociálne kontakty, preto sa odporúča pri tomto modeli práce pre svojich zamestnancov zaviesť nejaké teambuildingové aktivity. Môžu to byť napríklad filmové večery alebo vedomostné kvízy.

Zlatá stredná cesta

Hybridné formy práce – inzercia práce zadarmo v sebe kombinujú prácu z domu a z kancelárie. Jednou z možností kombinácie je model 50/50, kedy majú zamestnanci možnosť pracovať z domu až polovicu svojej pracovnej doby. Obvykle tak býva možnosť pracovať z domu dva až tri dni v týždni. Kancelária preto aj v tomto modeli hrá dôležitú úlohu, pretože je často používaná a slúži ako zázemie a miesto na stretávanie.

Nejde o miesto, ale o obsah

Jeden z prístupov, ktorý sa v poslednej dobe tiež rozmáha, sa zameriava skôr na splnenie požiadaviek zamestnávateľa ako na proces ich tvorby. V tomto modeli sa ako ukazovateľ pracovného výkonu počítajú výsledky a nehľadí sa na počet odpracovaných hodín, ktoré zamestnanec strávil v kancelárii. V takom prípade nie je dôležité odkiaľ, kedy a ako zamestnanec svoju úlohu plnil, pokiaľ bol schopný splniť všetky svoje povinnosti. Pokiaľ teda jeho hlavná činnosť nie je priamo naviazaná na fyzické trávenie času na pracovisku (napríklad pri práci za prepážkou), môže zamestnanec svoj obnos práce vykonať kdekoľvek, kde to pre neho je možné.

Must Read

- Reklama -PR článek